drol drie uit Overschie
p***@gmail.com
2013-08-14 14:56:13 UTC
Smorgens vroeg om half zeven kwam ik anna van der lappen tegen
op het glazen bruggetje stonden twee soldaten de een wou haar
schieten toen ging ze naar tante grieten tante grieten was niet thuis
toen ging ze naar het zomerhuis het zomerhuis was gesloten
toen ging ze naar boten de boten waren toe
toen ging ze naar de koe de koe die wou haar schoppen
toen ging ze naar de poppen de poppen wilde haar slaan
toen ging ze naar de baan de baan die was zo glad toen viel ze op dr gat
de gat die was zo rood als pannenkoek met krentenbrood...
m***@gmail.com
2015-09-26 15:43:13 UTC
Waar kwam die uitdrukking vandaan?
onder het glazen bruggetje
daar lag een hoopie stront
de diender kwam het halen
die stak het in zijn mond
toen kwam er één uit Rotterdam
die smeerde 't op zijn boterham
toen kwam er één uit Dordt
Die liep met heel de stront vort
Dit is niet van mij en misschien ook niet compleet of correct, maar zo
heb ik het onthouden.
Maar ik denk dat het gewoon leuk rijmt.
groetjes,
Mirella :)