Bioscoop onder Termeulen
c***@gmail.com
2014-02-08 12:27:16 UTC
Hoi,
Wie kan me helpen aan de naam van de bioscoop die vroeger (halverwege de
jaren 70) onder/naast Termeulen zat?? Je moest een paar trapjes naar
beneden lopen er zat ook een disco de Voom Voom.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes Yolande
Ja inderdaad dat was het lijnbaan theater ben er vaak geweest.Ik zoek eigenlijk een foto van het lijnbaan theater.

Groetjes Elly
d***@gmail.com
2015-03-30 08:08:00 UTC
Post by c***@gmail.com
[...]
Ik was voor mijn serie "De verdwenen bioscopen van Rotterdam" (bv. http://www.defilmkijker.com/2015/01/28/de-verdwenen-bioscopen-van-rotterdam-capitol/) op zoek naar oude foto's en kwam deze groep tegen.

Heb zelf twee foto's gevonden van het interieur van de bioscoop:
http://wp.me/a4gXdS-2Dv
http://wp.me/a4gXdS-2Dw

Van de buitenkant ben ik niets tegen gekomen en hoop die nog tegen te komen.
o***@gmail.com
2016-06-27 16:52:27 UTC
Leuk. Ik kwam hier terecht doordat ik me afvroeg of daar nou ooit een metro was of geplant en niet afgerond? Mede Door film spetters met de M op de trap.
Ik ben van 72 en daar beneden vaak termeulen in gelopen . Aan de andere zijde was een stalen deur. De bioscoop en jazztent waren toch verschillende ruimten ?
Ben er pas nog geweest, andere steilere trap. En ruimte verandert.zit spijkerbroektent in. Die betonnen trapjes zijn ook weg.
Kees Nuyt
2016-06-28 00:58:11 UTC
Post by o***@gmail.com
Leuk. Ik kwam hier terecht doordat ik me afvroeg of daar
nou ooit een metro was of geplant en niet afgerond?
Mede Door film spetters met de M op de trap.
Die M was er alleen voor de film. Volgens mij duidelijk een
kartonnen fabrieksel, niet een oorspronkelijke M paal.

De metrotunnel waar ze in de film daarna in terecht kwamen was
heel ergens anders, ik denk in de oost-west lijn, Blaak of zo. Dat
stuk werd eind 70-er begin 80-er jaren aangelegd. Van wanneer was
die film eigenlijk? Oh ja, 1980.
Post by o***@gmail.com
Ik ben van 72 en daar beneden vaak termeulen in gelopen .
Aan de andere zijde was een stalen deur. De bioscoop en
jazztent
Dat was Thelonious, genoemd naar jazzpianist Thelonious Monk.
Post by o***@gmail.com
waren toch verschillende ruimten ?
Ja, geloof ik wel.
Later gesloten en deels opgenomen in de kelder van Ter Meulen.
Post by o***@gmail.com
Ben er pas nog geweest, andere steilere trap. En ruimte
verandert.zit spijkerbroektent in. Die betonnen trapjes
zijn ook weg.
Er heeft eerst nog een CD/DVD zaak ingezeten.
Dat betonnen trappenhuis was altijd smerig en creepy, en de
trappen zelf niet erg ergonomisch.
--
Kees Nuyt