vd meer en schoep
Andrew123
2004-08-15 09:21:38 UTC
Is er soms iemand nog in het bezit van foto's van de ooit in Rotterdam zo
bekende bakkerij, van de Meer & Schoep?
Of andere aanverwante artikelen van dit bedrijf?
Aangezien ik daar ooit heb gewerkt en er zo goed als niets meer over dit
bedrijf terug te vinden is, lijkt het me leuk als iemand mij aan een of
meerdere foto's of andere artikelen kan helpen.
Bij voorbaat dank.
a.hoogerwerf'hccnet.invalid
Nantko Schanssema
2004-08-15 12:51:38 UTC
Post by Andrew123
[...]
Ook ik heb in 1982 nog een paar weken in hun bakkerij in de Spaanse
Polder gewerkt. Ik heb daar geen foto's of ander materiaal van, dus
het spijt me, ik kan je niet helpen.

groet,
Nantko
--
'k Wor gek van me eige.

http://www.xs4all.nl/~nantko/
p.a.r.
2004-08-16 17:10:02 UTC
Post by Nantko Schanssema
Post by Andrew123
[...]
Ik dacht dat ze een eigen bakkerij hadden.
Bijvoorbeeld in de Paradijslaan.
Ze hadden daar heerlijke gebak en koffiebroodjes en niet te vergeten brood.

Vraag me af waarom ze failliet zijn gegaan.
Een tijd later doemde vadertje Jacob (belachelijke naam) op in een zijstraat
van de kruising waar aan ze zaten.
Post by Nantko Schanssema
groet,
Nantko
--
'k Wor gek van me eige.
Volgens mij ben je dat al.

Peter
Rotterdamse Aad
2004-08-16 17:47:42 UTC
Er wordt een duidelijke vraag gesteld:
Waarom moest van der Meer en Schoep verdwijnen?

Tja, waarom verdween de RMI?
Waarom verdwenen de Voorwaarts en de Vooruitgang?
Waarom verdween de Gruyter?
Waarom verdween de Kaplaars?
Waarom verdween Piet van den Bergh? (U kent me toch? Piet van den Bergh?)
Waarom verdwenen de Gebroeders Coster?(Twee costuums halen, één betalen)

Bij van der Meer en Schoep heeft destijds meegeholpen, dat in de bakkerij
Spaansepolder uitwerpselen van vogels en knaagdieren in het beslag werd
aangetroffen.
De bijnaam "Van der Mus en Poep" ging snel door Rotterdam heen.
--
Rotterdamse Aad
http://dit.is/Rotjeknor
p.a.r.
2004-08-16 22:43:23 UTC
Post by Rotterdamse Aad
[...]
Daar heeft mijn moeder nooit wat over verteld.
Dat verklaart wel waarom ze er niet meer kwam. :-)

Peter
Vinotje
2004-08-16 21:03:33 UTC
Als ik mij goed kan herinneren , zat er in het jaffa, in Kralingen
ook een bakkerij van de Meer en Schoep, naast de hoefsmid.
Dat moet voorin de jaren '60 geweest zijn.
Geen foto van natuurlijk.

groeten,
Ton
Henk
2004-08-17 13:15:33 UTC
Post by Andrew123
[...]
Op de site van het gemeentearchief
http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/ vind je slechts een paar foto's.
Het lijkt me de moeite waard om een bezoekje te brengen aan het
gemeentearchief. Wellicht is er in de archieven hier iets meer te vinden
over de bakkerij.
Of wat dacht je van de Kamer van Koophandel. De uitgelezen plek voor dit
soort vragen.
Henk
2004-08-17 13:18:24 UTC
Post by Andrew123
[...]
Op de site van het gemeentearchief Rotterdam vind ik ook niet veel :
http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/
Zegge en schrijven 6 foto's

Probeer het eens bij de kamer van koophandel. De plek voor dit soort vragen
webcat
2004-08-23 15:42:24 UTC
Post by Andrew123
[...]
http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/bruisendrdam.htm

Je moet eens met Google zoeken op en ik vond deze al.
Willebrordusplein +foto

Succes ermee

willeke.
p***@versatel.nl
ik heb nog drie foto's van een bakkerskar met mijn opa en mij. Hij liep in de Hudsomstraat 1948. Geïnteresseerd?
a***@gmail.com
2015-06-25 13:39:56 UTC
Van der Meer @ Schoep is er nog altijd, maar werd overgenomen door haar grootste concurrent namelijk bakkersland en daar is ze nog steeds een onderdeel van en staat nog steeds op de Industrieweg 150 in de Rotterdamse Spaanse Polder.

Leuk toch dat ze er nog altijd is. Helaas heb ik geen foto's meer van de bakkerij van toen. Maar als u wat wilt weten, vraag maar gerust. Voor info mail ***@gmail.com